♥ 3 Jenis Cinta ♥

Assalamualaikum...




sesuatu yang kita inginkan tapi ia tidak terjadi dengan baik, seperti yang kita mahu cinta itu bukan mudah untuk diungkapkan dari saya hanis nurhanini. Cinta ini ada 3 jenis, cinta pilihan korang yang mana ? pilih larh cinta membawa kebahagian akan hanis nyatakan 3 jenis cinta supaya kita di jauhkan dari perkara yang tidak baik (: InshaAllah ! Amin !

1. Cinta Dari SYAITAN 

cinta jenis ini datang adari syaitan, pada suatu hari si lelaki keluar bersama teman wanitanya, mereka pergi tegok wayang, main bowling dan lepak. benda ini mungkin terjadi pada Hari Kekasih. Si lelaki berzina dengan perempuan itu. Selang tiga bulan mengandung anak luar nikah. mereka melangsungkan perkahwinan cinta ini datang dari syaitan kerana perkahwinan mengikut hawa nafsu cinta jenis ini tidak berkekalan. Walahwaalam.

2. Cinta Dari JIN 

Si awek di tempat kerja si lelaki ini cantik, Si lelaki suka dia tetapi si gadis tidak suka pada si lelaki. Si gadis berpangkat besar dalam pejabat. pada suatu hari, si lelaki pergi jumpa bomoh untuk bomohkan si gadis di tempat kerja si lelaki itu. kemudian dia jatuh cinta pada si lelaki suruh ibunya masuk meminang, pinangan di terima. mereka melangsungkan perkahwinan cinta jenis ini datang dari jin, mana boleh paksa orang suka pada kita. Perkahwinan seperti ini selalunya tidak berkekalan.

3. Cinta Dari ALLAH 

bak kata orang apabila mata ke mata, hati kehati dan bibir mulalah berbicara kata cinta. Cinta yang tulus ikhlas beserta keimanan yang kental. Mereka sama-sama suka semua terjadi kerana keimanan dihati Mereka. lalu si lelaki menyuruh ibunya masuk meminang pinangan si lelaki diterima. mereka melangsungkan pernikahan. Cinta jenis ini datang dari Allah. InsyaAllah ... akan bahagia kekal hingga ke anak cucu dan inshaALLAH ke akhirat sana . Cinta dan anugerah yang tak ternilai. 






♥ Thanks , Welcome To My Blog , ♥

0 kawan kita: